Παρασκευή 30 Δεκεμβρίου 2016

Δωρεά μητρικού γάλακτος. Μέρος 3ο - Μία μητέρα με πρόωρο μωρό μοιράζεται την εμπειρία της.

Η καλή μου φίλη Σοφία Λυδάκη (νοσηλεύτρια στο επάγγελμα) είναι μητέρα 2 παιδιών, όπου το δεύτερό της παιδί γεννήθηκε την 33,4 εβδομάδα της κύησης λόγω ανεπάρκειας τραχήλου.
Το παιδί εισήχθη στη ΜΕΘ (Μονάδα Εντατικής Θεραπείας) νεογνών μόνο για 21 ημέρες. Δεν έκανε ίκτερο και δεν χειρουργήθηκε. Η ίδια η Σοφία έχοντας επαγγελματική γνώση για την σπουδαιότητα και αξία του μητρικού γάλακτος ξεκίνησε την διαδικασία ενεργοποίησης του μηχανισμού παραγωγής απευθείας, έτσι είχε την δυνατότητα να θρέψει το παιδί της με το δικό της γάλα.
Ας ακούσουμε όμως την ιστορία της από την ίδια.


Για αρχή να σε ευχαριστήσω που μοιράζεσαι μαζί μου την εμπειρία σου και όλα αυτά τα προσωπικά στοιχεία. Θα ήθελα να σε ρωτήσω γιατί το κάνεις?
Καταρχήν μοιράζοντας την εμπειρία μου, δεν σημαίνει σίγουρα πως όλες οι περιπτώσεις είναι ίδιες και εξελίσσονται το ίδιο, όπως στην  δικιά μου. Θέλω όμως μέσα από την εμπειρία μου να δείξω πως μια μητέρα μπορεί να θηλάσει ακόμα και αν οι συνθήκες που γίνεται αυτό δεν ευνοούν και πρακτικά άλλα και στο κομμάτι της ψυχολογίας  μιας μητέρας που μόλις γέννησε, να αγωνιά για την υγεία του μωρού της. Εκεί όμως είναι και το κομβικό σημείο που θέλω να εστιάσω. Πάρα τις αντίξοες συνθήκες δεν πρέπει να εγκαταλείψουμε. Πιστέψτε με αξίζει...

Ας ξεκινήσουμε από τη γέννα. Τι προβλήματα αντιμετώπισε το παιδί σου με το που γεννήθηκε? Με βάση τον "κανονισμό" δεν θεωρείται πρόωρο. 
Το κύριο πρόβλημα που αντιμετώπισε το μωρό, ήταν αναπνευστική δυσχέρεια, που κατά κανόνα οφείλεται στην ανωριμότητα των πνευμόνων. Στην συνέχεια παρουσιάστηκε νέκρωση στο πτερύγιο του αυτιού, όπου και αυτό αντιμετωπίστηκε.
Πόσες μέρες είχες πρωτόγαλα?
Το πρωτόγαλα το είχα για 5 μέρες. Το κατάλαβα γιατί μετά άλλαξε η σύσταση άλλα και ο χρώμα του γάλακτος.
 
Και τώρα ο μικρός είναι πόσο μηνών και θηλάζει ακόμα κανονικά?
Στα μαθήματα προετοιμασίας γονέων και θηλασμού που γίνονται από το ΠΕΔΥ Ηρακλείου μας ενημέρωσαν για το σύνδρομο σύγχυσης θηλής, εσύ αντιμετώπισες τέτοιο θέμα?
Τώρα ο μικρός είναι 5 μηνών και θηλάζει ακόμα αποκλειστικά.
Όσο αναφορά το σύνδρομο σύγχυσης της θηλής, δεν αντιμετώπισα κάτι τέτοιο. Αντιθέτως ο μικρός  ενώ θήλασε μετά από 2 μήνες, έπιασε αμέσως την θηλή χωρίς κανένα πρόβλημα. Μάλλον είναι η εξαίρεση στον κανόνα.

Θεωρείς ότι το γάλα σου βοήθησε το αγοράκι σου να ανταπεξέλθει καλύτερα στις δυσκολίες μετά τη γέννα?
Είμαι σίγουρη πως δίνοντας μητρικό γάλα, έβαλα ένα μικρο λιθαράκι σε όλη την προσπάθεια που καταβλήθηκε όλον αυτόν τον καιρό για την επιβίωση του μωρού μου. Ένα μικρο λιθαράκι άλλα τόσο σπουδαίο γιατί πήγαζε από την ανάγκη μου να κάνω κάτι, πρώτα από όλα εγώ για να βοηθήσω το μικρό μου! Άλλωστε δεν είναι τυχαίο που μέσα από την εντατική νεογνών μου το ζήτησαν από την αρχή!

Έχοντας γνώσεις πάνω στο ιατρικό αντικείμενο είσαι σε θέση να κρίνεις καλύτερα από πολλούς την κατάσταση. Θεωρείς ότι αν έδινες γάλα σκόνη θα ήταν διαφορετική η εξέλιξη της ανάπτυξής του?
Πιστεύω πως αν έδινα γάλα σκόνη στο μωρό θα υπήρχαν δυσκολίες μέχρι να φτάσουμε στο επιθυμητό αποτέλεσμα. Δυσκολίες που ίσως να επηρέαζαν και την εξέλιξη της πορείας του. Πιο συγκεκριμένα, το μητρικό γάλα είναι σαφώς πιο εύπεπτο από το γάλα φόρμουλας, που αυτό σημαίνει αυτόματα οτι το μωρό δέχεται καλύτερα την τροφή και παίρνει βάρος γρηγορότερα, περιέχει όλα τα απαραίτητα συστατικά καθώς και αντισώματα που το θωρακίζουν από τυχόν λοιμώξεις, που στην συγκεκριμένη περίπτωση θα μπορούσαν να αποβούν μοιραίες. Έχει τόσα πολλά οφέλη, είναι μελετημένο από την φύση άλλωστε, και σίγουρα δεν συγκρίνεται με το γάλα φόρμουλας.
Μην ξεχνάμε ότι η πρόληψη είναι η καλύτερη θεραπεία.

Θα ήθελα επίσης να μου πεις με ποιόν τρόπο ενεργοποίησες την παραγωγή του γάλακτος αφού το παιδί δεν μπορούσε να θηλάσει.
Υπάρχουν 2 τρόποι να ενεργοποιήσουμε τους γαλακτοφόρους αδένες, αν δεν θηλάζουμε. Ο ένας είναι με το χέρι και ο άλλος με το θήλαστρο. Εγώ χρησιμοποίησα το θήλαστρο, όπου κάθε 2 με 3 ώρες το πολύ όλο το 24ωρο, αντλούσα γάλα χωρίς να παραλείψω κανένα γεύμα! Αυτό σημαίνει πως αντλούσα γάλα 8 φορές την ήμερα. Είχα λίγο ανησυχήσει βέβαια, γιατί μου έλεγαν "Αν το μωρό δεν θηλάσει και συνεχίσω με το θήλαστρο θα σταματήσει η παράγωγη", κάτι βέβαια που δεν ισχύει, αντιθέτως για 2 μήνες που αντλούσα το γάλα δεν είχα κανένα πρόβλημα! 


Ευχαριστώ και πάλι και ελπίζω σύντομα να κοιμηθείτε ένα συνεχόμενο 8ωρο   ;)



Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου